My Dearest Likable Lovely Friends..

Klik-Klik Sini \(^,^)/

Isnin, Januari 13, 2014

Matrik VS STPM ; Mana Lagi Senang?

Assalamualaikum...!!

Apa khabar?

Aku khabar baik. Masih duduk keseorangan di lobi kolej buat passed year soalan Geology.
Bosan-bosan, aku ternampak post kawan aku kat facebook.
Dia cakap, ada sesetengah budak lepasan STPM yang memandang enteng bebudak lepasan Matriks nie.
Matriks mudah sangat ala-ala makan nasi katanya. Apa susah, ambik, suap, ambik, suap. 

Aku tak pasti la sejauh mana kebenarannya sebab aku pun dulu tak masuk matrik pun. STPM pun tak.
Aku dulu belajar Asasi kat UiTM, so mana lagi susah tue aku amat-amat-amatlah tak tahu.
Tapi aku rasa, dua-dua susah. Hahahaha
Nasib baik aku masuk Asasi UiTM. Asasi UiTM senang, bak kata sesetengah orang lah.
Entah, aku pun dulu blur-blur bengong juga.
Alhamdulillah Allah murahkan rezeki aku sebab keputusan aku okay.
Kalau tak, kelaut jugak lah gamaknya...

Inilah link yang dilampirkan oleh mamat itu di facebook.


Kepada pelajar yang baru habis SPM atau dah nak ambil SPM boleh la baca. Nanti dah tahu la serba sedikit time nak decide nanti.
Mak-mak dan bapak-bapak pun boleh baca jugak. Sebab golongan nie pun suka "membantu" anak-anak membuat pilihan. Tak pun, jadi penasihat kepada jiran tetangga yang anak diorang nak buat pilihan. 
Cikgu-cikgu pun boleh baca juga sebab selalunya anak-anak murid nie main sesah jer tanya cikgu semua soalan macamlah cikgu tue tahu semua benda. Sabar jer la, cikgu.


Time nak buat pilihan tue,
Buatlah solat istikharah dan research sikit sebelum buat pilihan. 
Selain tue, try the best study bebetul bagai nak rak all out untuk exam. Semoga result bagus nak banyak pilihan.


Okay la, nak sambung study.
Doakanlah aku. Esok dan lusa.
Cuak weyh!!!

Ok daaaa...


nie la kerja time asasi dulu.
Dok bergambar jer kerja.



Dearest,
Razil...

P/S : Apa jer yang senang dalam dunia nie? Komen sikit.


2 ulasan:

Zara Aleisha berkata...

Jemput join segmen Daya. Hadiah kalau menang boleh bagi adik, kakak or gf ke. :) Terjah :

http://yayahmiss93.blogspot.com/2014/01/daya-sixths-giveaway.html

Abe Kie berkata...

dua2 mencabar...baik asasi, matrik or stpm..

klik sini \(^,^)/

Jemput... Jemput... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...